Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Belle nuit , o nuit d’amour !

_IGP1408

Urlete ,zbieraturi si tipete acompaniate de gesturi care aratau ca niste tremuraturi necontrolate, cam asa se definea muzica de opera vazuta la tv pentru mine .
Toate astea s-au schimbat instantaneu cand m-am vazut in fata unei scene pline de instrumente, asezat pe unul din zecile de scaune care isi asteptau ordonat un ocupant.
Din nou mi s-a aratat si demonstrat ca muzica nu are nevoie sa fie inteleasa ci doar ascultata deschis .
Nu stiam ca exista atatea povesti in spatele fiecarui vers .
Nu imi imaginam niciodata cat de bine si armonios se pot imbina atat de multe instrumemte .

Un lucru am aflat sigur indiferent de genul de muzica pe care il asculti,  total diferit va fi sentimentul cand o vei auzi live , parca e cu totul altceva .

Se face ca am fost la Gala de opera open air , care am aflat ca se tine anual (pont pentru anul vitor) , un eveniment tinut intr-un loc ales atat de bine, parcul Reconcilieri .

Ideaa mea de baza sau scopul cu care m-am dus a fost acela de a ma destinde un pic, de a-mi relaxa trupul si mintea dupa prea multe zile de lucru si ca sa fiu direct pot sa spun ca mi-am atins telul .

Caut cuvinte in mine sa descriu ce am simtit si mi-e greu sa le gasesc , trebuie sa recunosc spre rusinea mea ca a fost prima oara cand eu am vazut si auzit live opera tinand cont ca am in oras institutie de filarmonica cu toate astea acum pot promite ca nu a fost si ultima mea intalnire cu acest gen de cultura, realaxare si destindere .

Gol , pustiu ca un put secat si parasit de mult m-am simtit la un moment dat, simteam cum trec prin mine toate vibratile corzilor si puternicele voci ca un vant , un vant carea avea menirea de a ma curata de oboseala , de stres , de ganduri si probleme si ma bucur ca a reusit . Pluteam cu fiecare nota aruncata in aer si ma simteam tot mai usor cu cat ma inaltam mai mult . Am reusit sa cunosc muzical un tenor , o soprana si o mezzosoprana care au avut grija impreuna cu formatia filarmonici de stat Arad ca publicul sa se simta uniti in si prin muzica .

Si toate astea parca sunt putine dar importante , pe langa muzica superba spectacolul a avut parte si de un prezentator ideal , un actor si un artist perfect al Aradului , Zoltan Lovas , om pe care am avut placerea de-al si  cunoaste personal in acea seara , fiecare prezentare a urmatorului moment era precedat de o scurta istorie , poveste sau legenda a ariei .

Nu stiu cat stim sau cat stiu eu ca tanar sa apreciez acest gen de muzica dar sunt sigur ca merita mai mult , din pacate nu prea am vazut multi tineri la spectacol , majoritari erau peroane de varsta a doua si a treia , poate pana la urma ceva normal sau poate ca nu .

Setea de cultura sau oportunitatile de cultura nu ar trebui ratate .

Nu pot la final decat sa ma declar multumit si fericit ca am avut ocazia sa iau parte la asemenea eveniment .

_IGP1456

Am ramas si cu o melodie intiparita in gand si inima :

2 responses to “Belle nuit , o nuit d’amour !

  1. Comprendre la Bourse 02/10/2013 la 03:30

    Un grand merci pour cette mane d info.

    Apreciază

  2. เกม 03/10/2013 la 00:32

    I for all time emailed this web site post page to all my associates, since if like to read it then my friends will
    too.

    Apreciază

Lasă un răspuns

