Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Ajutati-ma si pe mine !

De cate ori mergand pe strada nu auzim aceste cuvinte , de la cati adulti sau copii le auzim aproape zilnic ?

Cersetoria asta care se practica pe strazi e cea care se vede prima oara atunci cand un strain colinda meleagurile tarii noastre , e pacat , e pacat ca ei au ajuns in stadiul in care sa ceara ajutor sie pacat felul cum noi tratam asemenea oameni .

Nu vreau sa nasc polemici pe tema asta , dar trebuie sa stim si sa facem diferente intre cei care cersesc , sunt sigur ca exista si cersetori care nu merita nimic si care ne fac rau pe strada lovindu-ne sau ne batjocorest sau orice alte mijloace folosesc ei .

Daca oferi o tigara unuia care iti spune : ”Da si mie o tigara te rog sau lasa-mi sa trag un fum!” , si se mai tine dupa tine pana termini tigara , asta nu inseamna ca ai ajutat un biet om sau prunc, le fel si care iti spune :” Da si mie te rog un leu sa imi iau o cafa ”.

Cred ca mai importanta e sa incerci sa intelelegi adevaratele probleme si nevoile fiecaruia, asta daca chiar vrei sa ajuti cu adevarat.

Sa va spun ce am patit astazi :

Umbland prin centrul orasului ma opresc la un semafor, acolo o doamna statea cu un carton in mana pe care avea scris un text destul de pompos facut sa ajunga in inima sensibila a cititorului,sa zicem ca nimic anormal pana aici dar in momentul in care m-am uitat mai atent si am observat urletele pe care corpul dansei le emana am ramas ca lovit de fulger, chipul trist si  obosit de atatea lupte necastigate cu viata a fost cel care a trezit un sentiment atat de puternic in mine care si acum ma cutremura. Picoarele ei incercau zadarnic sa se opreasca din tremurat cred ca datorita kilometrilor parcursi dupa ajutor. Mainile ei parca se saturau sa mai steie intinse degeaba dar totusi incercau sa mai ceara un ultimul ajutor . Doamna nu vorbea deloc , nu scotea un cuvant , nu stiu daca putea sau nu, dar gura ei atat de mica si stransa sunt sigur ca s-a saturat sa urle si si-a lasat corpul sa faca asta in locul ei.
Toate astea imi spun ca putem alege si face diferenta cui ii putem oferi din putinul nostru,trebuie doar sa ne uitam mai atent la cei din jur si sa intelegem ca nu toti sunt la fel.

E clar sunt diferite tipuri de oameni care cersesc din diferite motive , poate nu trebuie ajutati toti dar cu siguranta existe si printre ei oameni care au avut mai putin noric si care merita ajutati , nu judecati pentru nu suntem nimeni sa avem acest drept ci ajutati daca dorim si asta credem cu adevarat .

De cate ori nu am intors capul pe strada zicand : ”Lasa-ma in pace !” sau ”Nu am !” dar fara se ne gandim cine si de ce ne cer ajutorul ?

Cred ca as prefera mai degraba sa ajut aceste tipuri de oameni decat pe cei care i-am descris in articolul Se cauta titlu !

 

4 răspunsuri la „Ajutati-ma si pe mine !

  1. Pishky 05/04/2013 la 15:57

    Eu una, tot nu am încredere în cerșetori! Se pot preface atât de bine că sunt bolnavi și mai știu eu cum: triști extenuați epuizați de suferință! Sunt buni actori! Da.. poate o exista un procent de 0.1% care chiar au nevoie cu disperare de ajutor… însă… prea mulți sunt falși ca să mai crezi până și în acel 0.1%!
    Am să-ți zic și o experiență ( chiar dacă o să fac comentariul acesta kilometric): Era o bătrânică cocoșată prin centrul orașului care îți inspira milă și suferința anilor ei, a bolii și a neputinței… ca seara să o văd, aceeași băbuță, dreaptă și fericită schimbând în euro ceea ce cerșise :). Cum aș putea să mai cred în suferința lor?

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 06/04/2013 la 10:18

      exact cum spuneam si in articol sunt categorii de cersetori cei care merita si cei care nu si da ai dreptate sunt buni actori sau defapt se lasa uni oameni prea usor pacaliti si nu stau sa isi puna semne de intrebare dar tot raman la parerea ca sunt si oameni care chiar au nevoie de ajutor fie si atat cat crezi tu 0,1 % (chiar daca cred ca procentul e mai mare 😀 ) .
      Nu trebuie sa crezi in suferinta tuturor sau poate a nimanui ci doar sa facem diferenta intre cei care merita si cei care nu , am citit si eu articole despre boschetarii sau cersetorii din Bucuresti care isi petrec vacantele pe insule exotice , asta demonstreaza cat de usor e de pacalit omul 🙂

      Apreciază

    • petrila florin bogdan 06/04/2013 la 23:06

      alegeri personale si diferentele dintre oameni , sunt clar mari sansele ca multi sa pateasca ce ai patit si tu si poate e mai bine sa ne oprim in a ajuta astfel de oameni si poate s-ar opri si ei din cersit ,la fel cum e si cu spaga atat timp cat vor fi oameni care sa o dea atat timp vor fi si oameni care sa o primeasca dar totusi in ceea ce priveste cersetorii sunt de parere ca trebuie si putem sa facem o diferenta .

      Apreciază

  2. gabriella 06/04/2013 la 22:59

    Eu una am patit-o pe pielea mea de doua ori. Era un tanar care venea la serviciu si intra prin birouri…de fiecare data ii dadeam bani. Intr-o dimineata m-am dus la serviciu mai devreme si el se afla prin preajma cladirii,am fost luata prin surprindere,practic mi-a dat un pumn in spate apoi a vrut sa-mi ia geanta.Noroc ca sunt mai sportiva!.Al doilea caz am oferit niste pateuri cu branza unei femei care in loc sa le ia,m-a injurat. O perioada nu am mai dat nimic la nimeni,acum iar ma induioseaza. Asta este viata!.

    Apreciază

Lasă un răspuns

