Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Folk …

Folk , muzica veche , un curent ce caracterizeaza perioade importante ale isoriei mondiale dar si ale noastre a romanilor.

Sa continui mai tehnic sa va spun cate ceva despre muzica folk , conform site-ului Wikipedia :

Muzica folk este un curent ce descinde din folclorul american, avându-și rădăcinile în anii 1930. Părinții folk-ului sunt considerați cântăreții protestatari din anii Marii CrizeJoe Hill, membru al sindicatului revoluționar Industrial Workers of the World (IWW), cunoscut și sub numele de WobbliesWoody Guthrie (19121967); Leadbelly (18851949); Cisco Huston(19181961). Versurile cântecelor folk sunt caracterizate de o valore poetică, aducând în discuție problemele vieții cotidiene, preocupându-se de individ în relație cu istoria și nedreptățile sociale.

Apogeul folkului american este atins în anii 1960, cand este îmbrațișat ca mod de expresie artistică al tinerilor hippie. Nume mari ale acestei perioade sunt Bob Dylan (poet, compozitor și interpret născut în 1941), care deplânge în cântecele sale atrocitățile războiului (Masters Of War), indiferența în fața problemelor sociale, a violenței, a intoleranței (Blowin’ In The Wind),Joan BaezLeonard Cohen ș.a. După 1965 apar încercări de fuziune între folk și rock, fiind de amintit grupuri ca Simon & Garfunkel sau formația americană The Byrds.

În România, muzica folk va fi popularizată de realizatori radio precum Cornel Chiriac (prin emisiunea Metronom). Compoziții folk-rock se fac simțite la sfârșitul anilor ’60 pe primele apariții discografice ale formației Phoenix, prin cântece ca Și totuși sunt ca voiCanarulVremuri etc. Mai târziu, fenomenul va lua amploare prin Cenaclul Flacăra inițiat de poetulAdrian Păunescu, unde se vor afirma nume mari precum Mircea VintilăVasile ȘeicaruFlorian PittișValeriu SterianNicu AlifantisAlexandru ZărnescuVictor Socaciu, Grupul folk ECOUL ( Magda Finna Puskas si Sorina Feier Bloj), Grupul folk PARTAJ (Magda Puskas si Tatiana Stepa),etc.

Gata am terminat cu textele din Wikipedia si am sa incerc sa va spun ce inseamna pt mine muzica folk , cand m-am nascut eu se mai canta si era inca la moda muzica folk dar ea a disparut usor si sa restrans in cercuri de prieteni , am crescut si pe perioada aia nu imi amintesc ce muzica ascultam stiu doar ca ma uitam cu tata la Tezaur Folcloric duminica de duminica , imi placea defapt imi place si acum muzica populara adevarata , parca dintr-o data am dat de Atomic ( era un canal tev de muzica ) aparuse Genius , L.A , Dl problema si inca cativa de care nu imi mai aduc aminte , dar sa nu uitam de Andree , de Valahia si apoi m-am trezit in era manelelor eram bombardat din toate partiile de muzica lautareasca copii dupa cele sarbesti sau turcesti , grecesti ce se gasea pe atunci . Creste-am si eu si odata cu mine si inteligenta si gusturile muzicale am trecut pe muzica veche straina pe care o ascult cu mare drag si acum si totusi ajung acum la folk , adevarul ca ascultam pe cei care se numesc acum folkisti , adica Pasarea Colibri , Phoenix dar nu le atribuiam neaparat acest nume de folkisti .

Trebuie sa recunoastem ca folkul la noi a luat nastere sau un avans considerabil odata cu Cenaclul Flacare pe poeziile celui ce a fost si fondatorul acestui Cenaclu , Adrian Paunescu . Uitandu-ma pe net la clipuri cu acest cenaclu si vazand ce importanta si efect avea muzica asupra oamenilor mi-am intrebat si eu parinti despre reuniunile aceste si raspunsul l-am vazut in ochii lor cand imi povesteau despre :

Ascultand acum acest gen de muzica observ ca ma caracterizeaza destul de bine , mai ales melodiile de love tiinand cont ca ma consider un romantic . Imi plac pt ca chiar daca au fost scrise acum mult timp la fel ca si operele lui Caragiale , ele se potrivesc inca foarte bine traiului de acum . Imi place pentru ca se simte o voce buna , un talent in fiecare melodie .

Parca simt o parere de rau ca nu am fost mai contemporan cu muzica aceasta , dar doar muzica si sincer mi-a dori acum sa reinvie si sa ajunga la renumele pe care il merita .

Un fior de speranta si iubire trec prin mine cand ascult cate o melodie de acest gen pt ca se simte faptul ca au fost facute sa exprime si nu atraga bani.

Sa las acum mai jos cateva piese care vor scrie ele cuvinte in continuarea acestui articol :

Cate ceva despre muzica si conexiune ei cu viata omului se mai pot gasii citiind articolul Muzica, viata mea .

Si cred ca as mai putea continua lista cu inca zeci de piese , dar oare are rost …

2 responses to “Folk …

  1. Georgia 13/01/2013 la 13:37

    Multumim pentru aceste frumoase cantece. Nebun de alb, un cantec frumos cu versuri ciudate.

    Apreciază

Lasă un răspuns

