Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Tehnologia si indobitocirea

Uneori fara sa ne dam seama sau chiar fara sa vrem, tehnologia ne acapareaza pe toti,

ramane important doar felul cum o gestionam noi astfel ca ea sa isi atinga scopul final adica sa fie productiva.
Albert Einstein spunea odata asa :

„Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane.În lume va exista o generatie de idioti.„
Odata cu trecerea timpului acesta ne-a demonstrat ca si tehnogia a avansat si a intrat in tot mai multe ramuri ale societatii,ale economiei,stiintei si vietii de zi cu zi a oamenilor. De la telescopul lui Galileo Galilei pana la telescopul Hubble se vede clar ca tehnologia a evoluat odata cu noi.
In ultimii ani tehnologia care modifica viata de zi cu zi a omului a luat un avans important si nu mai e considerata ceva de care si cu care sa te ajuti ci a ajuns la nivelul de necesitate.
Cea mai mare evolutie a tehnologiei pentru toare generatiile cred ca putem spune a fost, este si va fi inventare computerului si odata cu acesta tehnolohiile care au derivat din el de puterea internetului si pana la gadgeturile care acum controleaza planeta.
Pentru tinerii de azi dar nu numai acesta este indispensabil toata lumea il foloseste sub diferite forme,nu gasesc o activitate indiferent in ce domeniu care sa nu aiba nevoie de cel putin un calculator sau de o conexiune la internet.
Facand o intoarcere la ce spunea Einstein ma gandesc ce impact are acum si ce impact va avea asupra generatiilor, oare vom deveni un popor de idioti?
Parca nu mai suntem in stare sa facem nimic cu propria minte si vom ajunge sa nu mai stim pt ce o avem.
Smartphones, tablete si alte minunatii intra in viata noastra de la o varsta prea frageda si ne fac sa credem ca nu mai e nevoie de a gandi sau sa credem ca suntem in siguranta oriunde am fi si ce am face. Dar ce facem cand ne vom lovi de o situatie reala in care tehnologia nu ne mai poate ajuta?
Cel mai grav e ca daca traiesti intr-un oras si vrei sa te integrezi in societate nu poti sa nu folosesti tehnologia moderna.
Oare Dalai Lama are smartphone? Doar asa traind undeva in varf de munte undeva izolat cred ca te mai poti feri de upgrade-ul rapid al tehnologiei.
Teoretic tehnologia la inceputurile sale a avut ca rol imbunatatirea si era considerata ajutorul pentru calitatea vieti. Acum ma intreb cum e vazuta de generatile prezente pe pamant?

UPDATE sau UPGRADE la articol :

Cand am inceput sa muncesc la 18 ani dupa trei luni de munca m-am si bagat in rate pentru un calculator , atunci stiam ce si cum se foloseste unul de pe la orele sarace de info .Eu eram destul de innapoiat in tehnologie fata de alti colegi ai mei de liceu care vorbeau intre ei in niste termeni la auzul carora ramaneam perplex .

Acum nu stiu ce as face sau cum ar fi timpul meu liber fara un calculator cu acces la internet , probabil m-as descurca dar destul de greu pentru ca ma folosesc de tehnologie pentru a face ce imi place .

Imi aduc aminte de vremea cand despre ce e nou in tehnologie aflam din reviste mai rar din ziare dar si de pe la tv , nu le prea citeam pe atunci ca sincer nu intelegeam mare parte ( nici acum nu stiu prea multe :d ) si ma gandesc ca acum am ajuns sa aflam de tehnologie cu ajutorul tehnologiei , prin site-uri si bloguri dedicate acestei ramuri (digipedia.ro). Aici se termina UPDATE-UL sau UPGRADE-UL .

Albert Einstein oare a prezis viitorul oamenilor pe acest pamant?
Si ca sa inchei cu un exemplu si mai clar va readuc aminte si va recomand filmul cu Bruce Willis, Surrogates care prin povestea lui ne arata efectele tehnologiei asupra sentimentelor oamenilor.

P.S. acesta este primul meu articol scris si publicat de pe smartphone-ul meu Samsung Galaxy Note

9 responses to “Tehnologia si indobitocirea

  1. MunteanUK 29/10/2012 la 11:56

    Mă tem că respectiva ‘generaţie de idioţi’ de care se temea Einstein s-a născut deja😦

    Că nu mai ştim tabla înmulţirii, că nu mai ştim să scriem de mână – treacă-meargă… Dar ceea ce este mai grav este că, încetul cu încetul, oamenii îşi pierd ablităţile de comunicare firească, faţă către faţă.

    Ne înecăm într-un ocean de nimicuri artificiale, de trivialităţi şi iluzii care nu mai au decât un palid chip al valorilor profund omeneşti (dragoste, curaj, putere de sacrificiu, inteligenţă, compasiune etc), dar mai au prea puţin de a face cu aceste valori…

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 29/10/2012 la 11:59

      sunt perfect de acord cu tine , am uitat sa simtit sa iubim si sa gandim sau daca nu am uitat inca total cu siguranta am inceput sa o facem si candva daca vom mentine aceaasi linie vom ajunge la fel ca in filmul din articol niste roboti chiar daca nu vom fi din fier

      Apreciază

      • MunteanUK 29/10/2012 la 12:08

        Nu ştiu dacă exact precum în acest film vom ajunge, dar – în linii mari – omenirea pare să meargă din rău în mai rău…

        Ceea ce nu înseamnă că, pe ici, pe colo, nu mai sunt unii care să scape de acest tsunami tehnologic şi tehnologizant, care parcă ar vrea să ne transforme pe toţi în surogate.

        Apreciază

  2. Ovidiu Cocoroiu 30/10/2012 la 13:21

    Insasi faptul ca tu folosesti tehologia actuala pentru a ne transmite gandurile tale denota multe.Inainte foloseam scrisul ,Stii uneori mi-e dor de clasicele scrisori pe care le aduceam postasul.Acum folosim facebook,messenger,bloguri.Si totusi cine vrea sa evolueze spiritual are la dispozitie minunea minunilor care nu se compara cu nici un e-book reader.Nimic nu ma relaxeaza mai mult decat linistea pe care ti-o da cititul unei carti

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 30/10/2012 la 13:33

      Tocmai de aceea am insistat ca la final sa arat faptul ca am folosit o tehnologie mai avansata decat clasicul computer pentru a-mi transmite ideea , sper ca intelesul pe care am vrut sa il dau acestui fapt a fost citit cum trebuie . Din pacate eu am prins foarte putin perioada cand postasul venea cu scrisori de la rude sau prieteni si nu cu facturi dar sunt sigur ca emotiile citirii unei scrisori erau mai mari decat citiri un mesaj pe fb , da treaba cu cititul e adevarata dar totusi depinde si daca iti place sa citesti o carte, pana la urma si cititul e un hobby o pasiune si nu toata lumea il sau o are dar asta nu inseamna ca-i putem cataloga pe cei care nu citesc ca nu le place a fi inculti sau necititi chiar daca diferentele se vad .

      Apreciază

      • Ovidiu Cocoroiu 30/10/2012 la 18:25

        Exemplul cu cartile ma definea pe mine.NU spun ca cei care nu citesc sunt inculti.Doamne fereste.Dar.Cultura nu o poti lua nici de la TV ,nici de pe net ,nici din toata tehnologia asta noua.Ci doar din carti.Si inca ceva.faptul ca lucreaz in domeniu nu mi-a stirbit cu nimic pasiunea de a citi.Si DA Dalai Lama are smart phone🙂

        Apreciază

  3. lacrimidecristal 31/10/2012 la 21:02

    Inteligenta fiecaruia este dobandita in timp si in functie de ce-si doreste fiecare de la el insusi si de „cat poate duce”! Pt mine tehnologia este un mijloc „nou si de rezerva” pt comunicare sau informare…..Oare ce am fi fara toate astea? Ce suntem cum toate astea?

    Apreciază

  4. vecinadeblog 01/02/2014 la 17:46

    Un film mai bun si mai nou despre cum schimba tehnologia sentimentele umane este “Her”

    Apreciază

Lasă un răspuns

