Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Pictura….un hobby!

Era undeva prin anul 2002 cand am vazut un bun prieten pictand. M-a incantat atat de mult, incat am vrut si eu……Simteam linniste si pace prin ceea ce facea prietenul meu. Mi-a sarit inima de bucurie cand am vazut ca ma pasioneaza si mi-a propus sa fac si eu acelasi lucru.

Si totul a inceput cu putin ulei si putina culoare. Mi-aduc aminte am luat ca inspiratie o poza dintr-o carte….O pasare….intr-un fundal intunecat……..iar ea, trista! Nu stiu de ce am ales acel tablou, dar a fost primul meu tablou pictat in ulei!

Dar ma abat putin din latura sentimentala si vreau sa spun cateva detalii marunte despre ceea ce inseamna pictura.

Pictura in ulei se începe adesea cu schițarea subiectului pe panza cu carbune sau vopsea diluata. Vopseaua in ulei este de obicei amestecata cu ulei de in, alcooli minerali si alti solventi pentru a obtine o culoare mai subtire, cu timp de uscare mai scurt sau mai lung.

Deoarece acesti solventi subtiază uleiul din vopea, pot fi utilizati si pentru curatarea pensulelor. O regula de baza in pictura in ulei este aplicarea „gras peste slab”. Asta inseamna ca orice strat suplimentar de vopsea trebuie sa contina mai mult ulei decat stratul peste care se aplica, altfel pictura finala va crapa și se va coji.

Vopseaua este aplicata cu ajutorul unei pensule, dar se mai folosesc si alte tehnici, cum ar fi aplicarea cu cutitul de paleta sau cu o carpa.  Si va spun sincer, tehnica mea este doar pensula!

Vopseaua in ulei ramane umeda o perioada mai lunga de timp decat oricare alta vopsea, ceea ce permite artistului sa modifice culoarea, textura sau forma figurii. Uneori, pictorul elimină un intreg strat de culoare si aplica unul nou. Acest lucru se poate realiza cu ajutorul unei carpe imbibate in putina terebentina atata timp cat vopseaua este umeda. Vopselurile in ulei se usucă prin oxidare, nu prin evaporare, iar uscarea la suprafata are loc de obicei in doua saptamani. Pictura finala este suficient de uscata pentru a fi vernisata după o perioada cuprinsa intre sase luni si un an. Conservatorii sunt de parere ca o pictura in ulei este complet uscata dupa 60-80 de ani.

Bun………si daca tot ne-am invartit prin uleiuri si culori……vreau sa va arat primul meu tablou

Si dupa ce v-ati „delectat” putin cu ceva culori, va astept si la alte articole care sa va trezeasca interesul! (sau de ce nu, propuneri lasate la pagina dedicata Subiect  )

Lasă un răspuns

