Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Ne nastem pentru a muri?

Deseori ma intreb pentru ce ni s-a dat viata. Nu am fost intrebati daca vrem sa primim viata, nu ni se pune intrebarea daca vrem sa ne stingem.

Am cautat in dex sensul acestor cuvinte si am gasit asa:

VIÁȚĂ, vieți, s. f. 1. Sinteză a proceselor biologice, fizice, chimice, mecanice care caracterizează organismele; faptul de a fi viu; stare a ceea ce este viu.

MOÁRTE, morți, s. f. 1. Încetare a vieții, oprire a tuturor funcțiilor vitale, sfârșitul vieții; răposare; deces.

Hmm……da, biologic, asa este. Insa eu am gasit alte definitii care ne caracterizeaza pe noi ca fiinta umana, ca spirit.

viata = un ansamblu de trairi fericite sau mai putin fericite (ca sa nu spun nefericite).

Iar antonimul vietii,  moartea, care mi se pare un cuvant destul de dur cum insasi este ea, o definesc ca fiind……. de fapt nu vreau s-o definesc sau nu pot. Este un cuvant la care mi-e greu sa gandesc o definitie.

De ce vrem sa traim?  

Traim pentru a iubi, traim pentru a visa…..traim cu speranta realazarii dorintelor……..Traim pentru ca ni s-a dat viata si traim pentru a da viata! Traim sa ne bucuram de tot ce misca in jurul nostru…….

Iubim aerul proaspat de munte…..iubim zgomotul apei care mangaie pietrele raului…..iubim mirosul ierbii dimineata….iubim sa cantam, sa dansam…….Si-atunci , vrem sa traim!!!

De ce unii vor sa moara?

Am incercat sa ma transpun in locul celor care au incercat sa-si ia viata. Cred ca motivele sunt destul de puternice ca sa poti avea curajul sa te infrunti cu moartea (asta in cazul fericit) sau sa te predai ei, fara sa stii ce e dincolo de ea!! Cred ca aceste motive, pentru un om in stare normala de sanatate, sunt legate de sentimente, indiferent de natura lor.

Se spune ca banii aduc fericirea…….altii spun ca ei o intretin! Eu spun ca……banii sunt in centrul vietii. Fara ei nu poti avea o viata normala! Fara ei nu poti fi fericit! Cu ei poti fi nefericit! Fara ei nu te poti hrani si bucura de tot ce e frumos. Cu ei nu poti dormi de grija lor!

Putem sa decidem cand murim, dar nu putem sa decidem cand ni se ia viata!!

Si-atunci?

Eu spun ca viata trebuie iubita asa cum este ea, ca viata este cum noi ne-o facem si ne-o dorim, ca viata trebuie traita cu fiecare secunda care trece, ca nu trebuie sa regreti nimic……si asa cum spunea si Bogdan  Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

Astept pareri si din partea voastra, si de ce nu, si o poveste de viata!!

4 răspunsuri la „Ne nastem pentru a muri?

  1. alterego9221 13/07/2012 la 19:02

    Daca esti dispus sa faci anumite compromisuri, sa te compromiti pe tine insuti, sa renunti la viata „buna” de la oras, la telefon, internet, plimbari in oras, concerte, meciuri etc….poti sa te „muti” undeva in salbaticie, undeva in Tibet(unde si eu vreau de altfel sa ajung) de exemplu….si poti trai in armonie cu natura, hranindu-te cu tot felul de….ce gasesti pe acolo. Poti gasi fericirea chiar si acolo, in acele conditii, acea simplitate preistorica. Referitor la scopul vietii….si eu mi-am pus de multe ori intrebarea asta, dar am ramas doar cu intrebarea…raspunsul inca nu se vede la orizont

    Apreciază

    • lacrimidecristal 13/07/2012 la 19:39

      Fiecare din noi gaseste fericirea in altceva! Sunt oameni pentru care fericirea inseamna doar libertate! Sunt oameni pt care fericirea inseamna sanatate….s.a.m.d…..asa ca, fiecare din noi intelege fericirea dupa cum o simte. Iar daca a existat cel putin un motiv pt ne-am nascut cu siguranta exista si pt faptul ca murim!

      Apreciază

  2. Jolinar 03/10/2014 la 02:59

    Parerea mea este ca noi nu trebuia sa ne mai nastem dupa o anumita parte a evolutiei ! Noi ne tragem din Cro-Magnon, doar 30000 de ani ne desparte de evolutia de milioane a celorlalte specii, Neanderthali, Australopiteci, Homo Habilis. Teoretic am devenit o specie spatiala, suntem pe cale de a evolua la nivel cosmic, insa pentru aceasta este nevoie de a umbla la gene si cromozomi, altminteri o fiinta care traieste 70 – 80 de ani nu va putea sa zboare prea departe. Ultimele cercetari in astroarheologie aproape confirma ca in trecut cineva sau ceva a venit din spatiu pe pamant pentru a ne ‘ajuta’ cu un impuls de a deveni o specie cosmica. Insa ar trebui sa traim mii sau zeci de mii de ani pentru a ne putea misca prin cosmos si a a vedea maretia lui Dumnezeu ! Nu zic ca nu exista Dumnezeu si dupa moarte pentru a ne arata maretia lui din perspectiva spirituala ! Insa atunci, chiar n-ar mai avea rost viata, fie ea si scurta, daca vesnicia ne-am trai-o in cosmos pe lumea cealalta !

    Apreciază

Lasă un răspuns

