Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

iubire si indiferenta

Ca o introducere va spun ca acest articol l-am scris la cererea uneia dintre cititoarele blogului meu , Lore care mi-a lasat aceasta rugaminte pe pagina dedicata https://bogdan86.wordpress.com/subiect/  unde m-a intrebat asa : Cum se transforma o iubire in indiferenta? A fost iubire?

Ca sa pot raspunde la intrebarea asta din cunostiintele si experientele  mele si din cautarea prin alte surse cred ca trebuie sa vedem ce inseamna fiecare din cele 2 cuvinte , conform http://dexonline.ro/ :
IUBÍRE, iubiri, s. f. Faptul de a (se) iubi; sentiment de dragoste pentru o persoană de sex opus; relații de dragoste; amor, iubit1. ♦ Sentiment de afecțiune (și admirație) pentru cineva sau ceva.

INDIFERÉNȚĂ s. f. Starea, atitudinea celui indiferent; lipsă de interes față de cineva sau de ceva; nepăsare, impasibilitate, insensibilitate; răceală.

E aproape comic daca nu chiar tragic cum in majoritatea cuplurilor de la iubire se ajunge atat de usor la ura si indiferenta in cazul unei eventuale despartiti , se pare ca e un model deja acest lucru in cele mai multe cazuri .

”A fost iubire ? ”

Pentru intrebarea aceasta ar trebui sa stim cu exact ce inseamna iubire si defapt cum se simte iubirea pura intre persoanele de sex opus . Conform definitiilor din dex eu zic ca acolo nu a fost iubire adevarata pentru ca se bat cap in cap cele 2 definitii . Nu neg ca au fost ceva sentimente bazate pe tipul de relatie si timpul petrecut impreuna dar ca apoi 2 oamnei ce au spus ca se iubesc sa ajunga la ura si indiferenta mi se pare un pas mult prea urias pentru a mai spune ca a fost candva iubire .

Iubirea pura si adevarata nu stiu daca exista cu adevarat intre 2 persoane de sex opus , daca e sa ascultam de crestinism iubirea adevarata si pura doar Dumnezeu o are pentru noi . Acum asta nu insemana ca nu vom mai incerca sa gasim persoana de sex opusa pe care noi o credem potrivita pentru noi pentru ca nu am crede in iubire e si acolo un tip de iubire asta e indiscutabil .

Se zice ca cea mai puternica arma e indiferenta si in general oameni o folosesc foarte mult iar de obicei daca unul din cei 2 parteneri e parasit de celalalt ca o forma de razbunare foloseste indiferenta . O fata care a facut parte din viata mea mi-a spus ca razbunarea e arma prostului si daca stau si ma gandesc bine avea dreptate de ce sa pierd timp pretios din viata mea cautand modalitati de razbunare impotriva cuiva care nu merita ?

Cautand pe internet articole legate de iubire am gasit un articol care mi-a placut foarte mult pe care am sa il postez mai jos , e copiat de pe site-ul http://dindragoste.unica.ro/iubire/iubirea-adevarata.php :

fragment din cartea Arta de a trai de Cristian Turcanu

A iubi este insasi legea vietii, asa cum reiese din articolul legea iubirii. Este una dintre cele mai sublime actiuni pe care o poate realiza o fiinta umana. Iubirea poate sa insoteasca toate celelalte acte fundamentale ale noastre. Daca invatam plini de iubire (cu pasiune) vom memora si vom intelege mult mai usor. Daca ascultam cu iubire, vom auzi mai multe si mult mai bine. Daca vorbim cu dragoste, cuvintele noastre vor capata o forta neinchipuit de mare. Daca vom adormi cu dragostea in suflet, somnul nostru va fi odihnitor si profund ca al unui copil. Daca vom gandi atunci cand suntem plini de iubire, gandurile noastre vor capata profunzime si stralucire. Gandurile care se cladesc prin iubire vor fi mai luminoase decat razele soarelui si mai patrunzatoare decat sagetile lui Arjuna.

Toate acestea si multe altele apara atunci cand iubirea este prezenta in fiinta noastra.   A iubi inseamna a trai viata celuilalt. Sa uiti de tine si sa te daruiesti cu totul celuilalt fara a astepta vreodata ceva in schimb, aceasta este adevarata iubire care te inalta si te purifica de tot ce e murdar in lumea aceasta.   Dumnezeu este iubire. Cand facem loc iubirii in sufletul nostru, practci ii facem loc lui Dumnezeu insusi. Pentru ca iubirea sa poate intra in noi, egoul trebuie sa plece. Daca intra egoul, iubirea pleaca. Daca pleaca egoul, intra iubirea. Un om egoist nu va putea sa iubeasca. Egoul si iubirea se exclud reciproc, tot asa cum finitul nu poate sa se compare cu infinitul, tot asa cum intunericul nu poate fi acolo unde este lumina.   Cei mai multi se plang ca nu sunt iubiti. Multi imi spun: „L-am iubit din toata inima, iar el nu mi-a raspuns niciodata iubirii”. Dar daca l-ai iubit cu adevarat, de ce suferi ca el nu te-a iubit? Nu stiti oare ca iubirea adevarata nu asteapta NICIODATA, dar absolut niciodata, NIMIC in schimb. Ea este fericita ca se poate manifesta, ca se poate darui. Atat timp cat suferiti din cauza iubirii inseamna ca inca nu ati cunoscut iubirea adevarat.   Daca Dumnezeu ar conditiona iubirea Sa de dragostea noastra pentru El, am sucomba cu totii intr-o clipa.

Iubirea inseamna daruirre totala, inseamna uitare de sine. Si, asa cum se intampla in lumea spirituala, plina de paradoxuri,. abia atunci cand vom uita de sine vom incepe sa ne reamintim de SINE.   Atat timp cat tu ceri ceva in schimbul iubirii tale, inseamna ca nu ti-ai depasit egoul. Cum poate sa incapa nelimitatul in ceva limitat? Atata timp cat suntem egotici, iubirea noastra nu este iubire. Este altceva ce seamna cu iubirea, dar nu este iubire. Poate fi atractie sexuala, poate fi mila, poate fi respect, poate fi nevoia de a proteja sau de a fi protejat, dar nu este iubire. Pe toate acestea, noi le numim iubire, dar ele nu sunt altceva decat reflexe limitate ale iubirii nelimitate.   Sa invatam sa iubim cu adevarat, fara a cere vreodata ceva in schimbul iubirii noastre. Ba din potriva, sa ne bucuram ca ni se permite sa manifestam iubirea. Par nebunesti aceste cuvinte astazi cand o asemenea iubire este aproape de negasit. N-o mai intalnim nici in filme (nici macar in filmele de desene animate). Dar atata timp cat cineva o mai pomeneste si isi doreste din toata inima sa o manifeste, mai exista o speranta ca ea sa renasca. Iubiti-va din toata inima pe voi insiva si nu va fie rusine de aceasta iubire. Foarte multi oameni se urasc pe ei insisi, de cele mai multe ori fara un motiv real, doar din plictiseala sau o ignoranta crasa. Iubiti-va asa cum sunteti daca doriti sa va transformati. Nu asteptati sa va transformati pentru a ajunge sa va iubiti, pentru ca nimic nu poate fi transformat in bine, in lipsa iubirii.   „Iubeste-ti aproapele ca pe tine insutui”, dar cum sa-ti iubesti aproapele cand tu nu te iubesti pe tine insuti?   Asa cum te ingrijesti de propria ta viata, ingrijeste-te de viata tuturor si atunci viata ta va capata o dimensiune sublima.   Multi sunt de acord ca iubirea adevarata e minunata si ma intreaba cum sa ajunga la ea. Ea este deja in voi, nu exista nici o reteta magica a iubirii pure. Daruirea de sine, sacrificiul total, rugaciunea si Gratia Divina te vor conduce cu siguranta acolo unde doresti, dar trebuie sa doresti asta din toata inima ta, din tot cugetul tau si din tot sufletul tau.  

Exact cum am spus si eu mai sus trebuie sa ne dam seama cum simtim iubirea adevarata ? sub ce forma ? si sa intelegem ce inseaman iubirea .

Cautand despre indiferenta cate ceva am gasit doar niste citate care mi-au aratat ce poate fi indiferenta , le-am gasit pe site-ul http://www.citatepedia.ro/index.php?q=indiferenta :

Indiferenţa este cea mai puternică forţă din univers. Ea face tot ce atinge lipsit de sens. Iubirea şi ura nu au nicio şansă împotriva ei. definiţie de Joan Vinge

Cel mai mare pacat fata de oameni, nu este ura..ci indiferenta fata de ei. Indiferenta este esenta inumanitatii. (   George Bernard Shaw   )

Opusul dragostei nu este ura, ci indiferenta. –   Elie Weisel

Acum citind toate astea si daca le pun in balanta eu cred ca e prea mare pasul de la iubire la indiferenta si parca nu as crede ca din iubire se poate ajunge la indiferenta in adevaratul sens al cuvantului .

10 responses to “iubire si indiferenta

  1. Lore 10/04/2012 la 21:53

    Frumos raspuns, sunt intru totul de acord………Sunt multe pareri…….idei……..fiecare om gandeste in felul lui, simte de asemenea…….Am sa ma gandesc sa-ti propun ceva……….

    Apreciază

  2. Lore 12/04/2012 la 17:10

    Si daca tot stim ce e iubirea din definitii si din tot ceea ce suntem noi ca oameni……..Vreau sa-ti propun o tema, cred eu, destul de interesanta: Este iubire, un sentiment pentru o persoana pe care doar ai avut-o vizual? Este iubire, o persoana pe care ai avut-o in ganduri ani de zile? Probabil par intrebari ciudate sau probabil nu exista raspuns………dar totusi?

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 19/04/2012 la 10:05

      Lore , cred cu tarie ca la intrebariile acestea un raspuns ca sa imi ocupe un articol bun de citit nu gasesc si am sa iti si raspund de ce . Cred ca iubirea ( daca acceptam ca exista ) e pentru fiecare persoana altceva pana la urma si fiecare o percepe in felul sau iar in cazurile enuntate de tine mai sus cred ca se poate numie afectiune pana la urma sau poate chiar obsesie dar iubire in nici un caz cu cineva la care doar te gandesti sau doar il vezi dar mai mult de atat nu se face .
      Sper sa nu te superi pt ca nu am mai scris un articol intreg .

      Apreciază

      • Lore 19/04/2012 la 17:17

        Nu am de ce sa ma supar. Banuiesc ca primesti multe asemenea intrebari si e normal sa selectezi ce ti separe ca merita. Sanatosi sa fim! Multumesc!

        Apreciază

  3. Hapi 12/04/2012 la 22:09

    „Iubirea pura si adevarata nu stiu daca exista cu adevarat intre 2 persoane de sex opus , daca e sa ascultam de crestinism iubirea adevarata si pura doar Dumnezeu o are pentru noi ”
    Oaw. Cati ani ai Bogdan? Congrats .Putini inteleg realitatea din spatele acestor cuvinte
    Dar eu de fapt cautam altceva si ca sa nu googalesc degeaba pe net poate imi spui tu. Am vazut ca esti diabetic….din poza pari chiar tanar diabetic🙂 Stii daca extractul de stevie sunt metabolizate….diferit fata de zahar la diabetici? Cresc glicemia la fel ca zaharul,….sunt contraindicate?
    Incerc sa ii inlocuiesc mamei zaharina si indulcitorii cu fructoza, aspartam, etc

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 13/04/2012 la 09:04

      salut momentan am 25 de ani😀 despre stevie nu stiu ce sa iti spun sincer e prima oara cand aud asociate aceste 2 cuvinte stevie si diabet , daca cumva gasesti si alte informatii te rog sa mi le dai si mie🙂 . Multa sanatate si numai bine!!!

      Apreciază

  4. Hapi 12/04/2012 la 22:14

    Me again🙂
    Am gasit informatii interesante. Se pare ca Stevia merge la diabetici . Iuhuuuu
    Sanatate iti doresc🙂

    Apreciază

  5. Hapi 13/04/2012 la 12:24

    Bogdan, informatiile le-am gasit aici
    http://www.drogheria.ro/Articole/Stevia_indulcitorul_natural-6-187.html
    Acum, nu stiu cat e adevar si cat e reclama dar totusi, informatiile nu par fake.
    Am cautat info pentru ca zilele trecute am cumparat 2 cutii de extract de stevie.

    100 de pastilute de-alea au costat cam 2 euro 50 parca. Deci nu sunt scumpe.
    Vad ca si in Ro pretul e la fel
    Sunt curioasa daca o sa ii placa mamei,o s-o rog sa inlocuieasca aspartamul si fructozele alea artificiale………
    Multa sanatate
    (vad ca sunt destul de putine bloguri de-alea diabeticilor….. Sau se scrie rar……..)

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 13/04/2012 la 12:29

      interesanta stevia asta nu stiu ce sa zic , eu folosesc zaharina si nu am treaba adica imi place , iar de bloguri legate de diabet cred ca inca sunt putini care pot vorbi liber , putini care au acceptat aceasta boala si pot vb despre ea

      Apreciază

  6. Hapi 13/04/2012 la 20:20

    Bogdan, nu la gustul zaharinei ma refer ci la cat este ea de sanatoasa pe termen lung
    Poti citi despre indulcitorii artificiali, sunt o gramada de studii

    Apreciază

Lasă un răspuns

