Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

8 ani de prietenie ( retrospectiva )

Acum 8 ani de zile undeva pe la ora 11 dimineata pe un pat de spital din sectia de primire urgente am fost informat ca va trebui sa ma imprietenesc fortat cu cineva parsiv cu cineva caruia ii place sa iei incet de la tine cam tot cu cineva care iti va impune limite cu cineva numit DIABET ZAHARAT TIP 1 INSULINO-DEPENDENT .

Am aflat pe parcurs ca era chiar asa cum l-am descris eu mai sus dar cu ajutorul lui am descoperit si multe lucruri frumoase pentru mine am cunoscut multi oameni care merita mult mai mult decat au , oameni care fiecare au lasat cate ceva in inima mea , acest prieten m-a facut sa pretuiesc mai mult valoarea spirituala si nu cea materiala , acest diabet m-a ajutat sa ma maturizez mai repede si sa gandesc altfel viata .

Pana acum multumesc Domnului nu mi s-a descoperit nici o complicatie si spar sa raman la fel multi ani inainte , nu pot sa spun ca sunt un om care respecta totul legat de restrictiile la care te pune diabetul ca la carte si poate nu sunt omul care a cantarit fiecare bucatica de paine si care sa restrictionat la a manca o ciocolata dar niciodata nu am facut excese am stiut tot timpul sa ma opresc si daca vreodata am mancat ceva automat mi-am facut injectiile necesare deci nici dracusor dar nici inger .

Am avut in primul an de diabet niste experiente mai urate cu prietenul asta cand m-a pus la pamant de cateva ori dar si atunci daca fac acum o analiza tot eu sunt vinovatul odata s-a intamplat sa imi fac prea multa insulina cred, altadata nu mancasem destul si asa am avut in total vreo 6 come hipoglicemice toate in primul an de atunci nimic grav . 

Un mare ajutor care pe mine ma tinut mereu deasupra apei pentru mine a fost felul cum gandesc si cum vad eu situatia , sunt un optimist innascut si o persoana foarte calma si aceste lucruri credeti-ma m-au ajutat enorm , faptul ca la 17 ani nu a avut asupra mea un impact psihologic negativ aflarea vestii ca am diabet si toate restrictiile sale a fost tot timpul de bun augur pentru mine asa ca un sfat il recomand tuturor : FITI OPTIMISTI SI INCREZATORI  asa veti merge mai departe .

Cunosc  persoane de diferite varste de la mic la mare pentru care diabetul a fost sau este ceva devastator psihologic si asta se vede in viata de zi cu zi a persoanei in starea sanatati acelei persoane in perceptia pe care o are asupra societatii si a vietii si acest lucru , decaderea pshihologica , nu are deloc efecte benefice .

Despre diabet si cum ar trebui el tratat am aflat citind dar si ascultand doctori care merita acest titlu de doctor cum ar fi doctorita mea de diabet de cand am fost minor doamna care m-a descoperit si care m-a tinut sub supraveghere si tot staful din centrul special de la Buzias . Informatia cand circula se schimba de la narator la narator asa ca e foarte important ce citesti si pe cine asculti mai ales cand e vorba de boala noastra , de asemenea e foarte important si cum o relatezi tu celor ca nu au diabet .

Sper ca voi fi in stare sa duc de astazi inainte multi ani acest prieten in spate si sa ma ajute Cel de Sus sa il ingrop eu si nu el pe mine !!!

4 responses to “8 ani de prietenie ( retrospectiva )

  1. Andreea 04/02/2012 la 13:11

    Multa santate si continua sa gandesti pozitiv orice ar fi! Ajuta foarte mult!

    Apreciază

  2. simona 13/03/2012 la 09:50

    incantata de cunostinta. eu sunt Simona, mama unei micute de 6 ani si 8 lni, diagnosticata in 22.12.11 cu diabet de tip . trecand peste socul momentului, informandu-ma si cu muulta credinta in Dumnezeu…am ajuns sa spun: multumesc Doamne ca este doar atat. Theodora mea este o curajoasa, o intelegatoare si o cuminte. ultimele luni au maturizat-o mai mult si mai repede. ceea ce ma si asteptam. invatam in fiecare zi. mergem la gradi si ne pregatim sa ne incriem la scoala. as mai scrie dar azi nu imi permite timpul. voi reveni.
    iti doresc sa ramai la fel si in continuare. esti un exemplu pt. noi. o zi frumoasa !

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 13/03/2012 la 09:58

      Buna Simona intotdeauna am admirat copii mici de gradinita cat de usor pot trece odata ce au inteles boala si crede-ma ca o inteleg destul de bine mai cunosc copii de gradinita care dau lecti prin felul lor zilnic adultiilor cu diabet.Cu incredere in Cel de Sus si cu putina inteligenta totusi nu e chiar atat de negru diavolul . Mult succes la scoala va doresc si mai departe in viata .

      Apreciază

Lasă un răspuns

