Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

7 ani de diabet

Astazi , 01.02.2011 , aproximativ orei 11 s-au facut 7 ani de cand ma aflasem pe un pat de urgenta dintr-un spital unde dupa cateva analize cu greu obtinute  am aflat ca sufar de diabet zaharat tip unu insulino-dependent .

E ciudat cum ajungi sa traiesti atat de bine cu ceva care de fapt te macina zinic si incet incet iti absoarbe si consuma viata .

Uitandu-ma in spate imi dau seama ca nu regret deloc ca Cel de Sus a hotarat ca eu sa ma imbolnavesc , impreuna cu acest prieten al meu diabetul am avut ocazia sa cunosc zeci de oameni minunati , am avut ocazia ca pana acum sa aflu zeci de povesti de viata , am vazut ca exista oameni carora le pasa ( Ghenof Mariana , dansa fiind prima mea doctorita de diabet chiar cand m-am imbolnavit , sotii Serban si staful medical de la clinica Cristian Serban ) .

Prin aceasta boala am invatat sa pretuiesc viata mult mai mult decat o faceam inainte , aceasta afectiune m-a facut sa constientizez poblemele mult mai repede si sa caut solutii , aceasta boala mi-a spus ca nu sunt singur pe pamant  mi-a spus ca sunt unic dar inconjurat de alti zeci de oameni in aceasi situatie ca a mea , tot aceasta boala mi-a mai spus ca nu eu sunt cel mai important om de pe pamant si ca nu intotdeauna problemele mele au intaietate .

Despre diabetul meu ce sa va mai spun ? am aflat ca la fel ca intr-o relatie intre 2 persoane si in relatia mea cu diabetul trebuie sa mai faci compromisuri , trebuie sa ai grija mare de el sa ii dai apoape tot ce iti cere ca altfel poate sa te raneasca destul de urat .

Sper sa ajung sa traiesc clipe frumoase alaturi  prietenul meu si la varsta de 80 de ani si sa imi aduc aminte cu placere de aceste clipe .

Fa-ti din dusman aliat , transformal in cel mai bun prieten al tau pentru ca doar asa il ve putea invinge!!!

4 răspunsuri la „7 ani de diabet

  1. CIPRIAN 03/02/2011 la 15:25

    LA MULTI ANI!!! … si eu, ca si tine, si multi altii traim aceste clipe, ieri 02.02 am facut si eu 10 ani, 10 ani de cand am „acesta” cu mine, 10ani de tristete, 10 ani de bucurie,…si sa facem la cat mai multi ani de trai alaturi de acest „prieten” comun LA MULTI ANI!!!

    Apreciază

  2. Ionut 04/02/2011 la 01:46

    Suna un pic ironic asta cu „La multi ani”. Ideal al fi sa dispara de tot aces „prieten” al vostru si sa fiti sanatosi. Dar oricum ma bucur ca esti bine (atat cat esti) si sper ca ai ajuns si pe la medic (in legatura cu ce am vorbit noi).
    Intr-o alta discutie… Tu esti totusi un caz fericit. Un om destul de optimist, vesel, increzator si dispusi sa traiesti. Sunt multi tineri de varsta ta care sunt „distrusi” psihic pentru canu stiu cum sa vada si sa traieasca cu asta. Ti-am mai zis (si o zic si public) esti un model pentru diabeticii de varsta ta.
    Cred ca poti sa fi alaturi de cei care au nevoie de indrumare si ajutor. Cred ca tinerii trebuie informati despre ce inseamna safi diabetic, cum trebuie sa se poarte si mai ales ca un diabetic nu e un om diferit sau ciudat. Ca diabetul nu se ia ca raceala (sunt multi care evita diabeticii din motive absolut prostesti). Si cred ca ei sunt doar…prost informati. Sau chiar deloc informati.

    Apreciază

  3. arhiprofesor 06/01/2014 la 10:14

    Draga prietene, folosesc tipul asta de adresare din doua motive (1) pentru ca-mi place blogul tau si (2) pentru ca si eu sunt siabetic. In primul rand vreau sa te intreb ce varsta ai. Eu am fost diagnosticat cu diabet tip 1 – insulino-dependent cand aveam 57 de ani !!! si 4 ani si jumatate am facut insulina (4 si apoi 3 injectii pe zi). Acum un an am decis sa intrerup insulina dupa ce am inceput sa beau apa alcalina purificata si am trecut la un regim vegetarian (poveste ce poate o sa ti-o spun in amanunt). M-am simtit OK aproape 1 an dupa care am fost iarasi obiectul unor stresuri de toate felurile care mi-au declansat si cu 5 ani in urma diabetul. Am ajuns la 300-400 glicemie din nou si din nou la doctor, de data asta la unul dintre cei mai buni. Am aflat ca diagnosticul initial fusese gresit – am diabet de tip 2, nu de tip 1 ceea ce mi s-a parut logic. Deocamdata fac numai o insulina (inainte de culcare) si cate o pastila dimineata si seara. Mi-a scazut in numai 2 saptamani hemoglobina glicata de la 11,5 la 9,5 si probabil voi ajunge la normal in curand. Doctorul imi spune ca niciodata nu voi putea renunta la insulina dar ceva, in mine, imi spune ca este posibil, daca fac niste sacrificii. Ti-am scris pentru ca cred ca merita sa faci investigatii serioase sa vezi daca pancreasul ti-este functional, ceea ce se intampla la diabetul de tip 2. Mie mi se spusese ca am pancreasul mort si facand un test de biorezonanta mi-a rezultat ca am un pancreas 100% normal functional. Diabetul de tip 2 nu inseamna ca ai pancreas mort ci ca la nivel celular se instaleaza o rezistenta la metabolismul insulinei si deci insulina produsa de pancreas nu-si mai face functia: pancreasul produce dar ce produce el nu e primit bine de celula. Rezulta necesitatea unei doze suplimentare si de aici un intreg sir de probleme dintre care depunerea de grasime. Nu obezitatea da diabetul ci invers. Sunt desigur revoltat ca 5 ani nu am stiut ce am dar ce mai pot sa fac ? Ma gandesc ca poate experienta mea (inclusiv cea cu apa alcalina) ti-ar putea fi de folos – si nu numai tie. Iti urez un an nou exceptional !

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 06/01/2014 la 18:37

      multumesc pt apreciere a blogului. am 27 de ani si diabet de 9 ani si da sunt insulino – dependent, urata experienta ai trait cu diagnosticarea gresita . Nu vreau sa fiu cel care spune NU total oricarei altei idei dar in general nu cred in alte tipuri de tratament decat cel bine stiut si atestat . Un an frumos si tie!

      Apreciază

Lasă un răspuns

