Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

cand eram eu tanar

Ma uit in spate , la felul cum am trait pana acum la viata mea de gasca de pana acum , ma uit in trecut la ani de gimnaziu si chiar la ani  de liceu ( chit ca nu i-am suportat deloc ) , privesc in timp si imi aduc aminte de sentimentele traite cu ani in urma , imi aduc aminte de educatia primita de la parinti pe vremea mea , ma gandesc la toate cele mentionate mai sus si inca multe altele pe langa si incerc sa le compar pe toate de atunci cu prezentul si nu pot defapt nu observ nici o asemanare ,

Sincer imi pare rau ca observ cum timpul s-a depravat , cum lucrurile mici nu mai au valoare , cum s-au distrus niste valori morale si de bun simt , se spune ca e normal si logic ca evoluam dar in aceasta privinta cu regret spun ca regresam din ce in ce mai mult .

Si acum ne intrebam cine e de vina pentru toate astea , de ce tinerii de azi nu mai stiu sa se distreze jucanduse leapsa , sau de-ascunselea , baba oarba , flori fete si baieti , si multe alte jocuri ?

Personal cred ca o data e vina  viata sociala care se grabeste sa fuga spre viitor trecand in viteza si lasand in urma anii copilariei si a naivitatii , apoi evolutia asta care se extinde tot mai mult si din ce in ce mai repede si nu in ultimul rand il au parinti care au uitat sa mai aibe grijade copil asa cum trebuie si se complac cu ideea ca viata moderna ii face bine de mic si cine stie ce va ajunge el cand va fi mare ? bineinteles ca acum toate aceste cauze principale sunt influentati de alti factori care interfereaza pe moment .

Imi aduc aminte cu drag de jocul acela numit Tetris era un joc de mana care arta cam ca 2 telecomenzi puse la un loc si aveai pe el o multitudine de jocuri tin minte ca ma jucam snake sau tetris , acum daca pun un asemenea joc in mana unui pusti cred ca ma va injura si va scoate un PSP din buzunar 😀 .

Adolescentii de azi sunt tot mai preocupati de cum sa isi faca rost de bani pentru a-si cumpara in cel mai bun caz tigarii sa nu mai pomenim de alcool sau alte consumabile de acest gen . Gastiile prezente azi nu mai stiu sa se bucure de timpul petrecut impreuna cu prietenii adevarati stand si vorbiind sau jucand table , remi , carti , acum ei sunt profilati pe scandaluri razboaie de tot felu intre cartiere , amenintari si consumul excesiv de alcool pana ajung sa vomite pe vreo domnisoara care sta saraca moarta de frica langa ei .

Evolutia tehnologiei de astazi ii face pe multi tineri , copii , sau adolescenti , sa ramana inchisi in casa in fata calculatorului la un joc bineinteles violent ca doar Mario acum nu mai e bun , sau langa consolele de jocuri , toate astea in exces e clar ca afecteaza imaginatia unui copil si mai ales perceptia lor despre viata reala .

Ar mai fi multe de scris si de spus dar cu alta ocazie acum nu pot decat sa privesc in urma cu melancolie si sa accept prezentul si viitorul asa cum este el .

Am gasit o melodie care merge ca o manusa pentru articolul asta asa ca va rog da ascultati cu atentie aceste versuri :

6 răspunsuri la „cand eram eu tanar

  1. eumiealmeu 15/01/2011 la 11:12

    m-a făcut să pufnesc în râs ideea cum ar reacţiona un copil căruia i-ai pune în mână tetris. păi cum să nu reacţioneze aşa dacă el s-a trezit cu adrenalină puternică de pe la 2 ani? – că eu am văzut: educatoarele stau la o cafea şi le deschid televizorul – ce-o căuta un televizor în sala de clasă? „Pe vremea mea” televizorul nu era, dar după aceea televizorul se ţinea în altă sală, unde se duceau copiii când li se punea ceva video educativ, nu desenele animate; culmea: nici măcar nu se alege postul cel mai inofensiv (că şi ăla are destule lucruri negative, asta e, dar măcar să vezi puţină bunăvoinţă!), ci se dă direct pe cel cu înjurături şi monstruozităţi.
    cred că nici tu nici eu nu vorbim asta din … invidie (cum ar crede copiii necopţi!), ci pur şi simplu pentru că observăm clar că-şi pierd nu doar copilăria ci şi inocenţa şi pofta de-a fi inocenţi. ori fără un gram de inocenţă (care înseamnă şi a aprecia frumosul, atenţia pentru lucrurile mici, bunul gust) avem o viitoare generaţie de legume sau, extrema, monstruozităţi.

    Apreciază

  2. Pingback:Tehnologia şi copiii noştri (1) « despresufletulmeu

  3. Pingback:romantism « Bogdan86

  4. ioana 09/07/2012 la 10:05

    Frumos articol Bogdan 🙂 mda…generatiile de dupa noi nu mai stiu sa pretuiasca valorile, copilaria, inocenta si naivitatea de care dadeam noi dovada candva.E de vina tehnologia, sunt de vina parintii care nu isi fac timp pt ei, sau care, poate, pur si simplu nu stiu sa ii educe, e mai comod pt ei sa ii lase in fata unui TV sau unui PC pt ca asa ii stiu „acasa” si „in siguranta”.Eu am facut un sondaj de opinie in randul unor copii intre 11-14 ani: i-am intrebat de mata prinsa, baba oarba, flori fete, coarda, sotron, tari orase, tara tara vrem ostasi, leapsa – > habar nu au avut, au zis doar ca au auzit de ele 😦 Parintii nu isi mai lasa copiii sa traiasca, ii sufoca sa nu „pateasca ceva”…eu tin minte ca ma jucam la nisip, in praf, cu noroi :P, puneam mana pe tot felul de animale/plante si inca sunt in viata :D…si ei nu fac nimic din toate astea, duc o viata sedentara, si atunci ne mai miram ca sistemul lor imunitar este la pamant…pt noi TV-ul era ceva destul de nou, si destul de rar utilizat, ca sa nu mai vb de PC…sincer, nu regret nimic, si imi e un dor nebunesc de copilarie.Atunci cand va fi, voi face tot posibilul sa le ofer copiilor mei o copilarie asemenatoare cu a mea, pt ca in fond si la urma urmei, oricat de mult ne grabim, tot acolo ajungem.

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 09/07/2012 la 10:10

      da Ioana ai mare dreptate cred ca o mare parte din vina o au parintii care si ei la randul lor sunt impinsi spre aceastea de sociatate , pacat mare pacat ca odata cu generatia noastra s-au dus jocuri precum cele amintite de tine

      Apreciază

  5. Pingback:romantism « Bogdan86

Lasă un răspuns

