Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

De ce eu , Doamne ?

Sunt sigur ca asta e intrebarea pe care si-o pun foarte multi tineri care afla ca sufera de o boala cronica , sunt sigur ca multi tineri merg la psiholog un timp dupa ce afla o asemenea veste si parerea mea e ca e foarte bine , trebuie sa primim ajutor indiferent de unde pentru ca oricat de puternic esti ca om indiferent de caracter vestea ca toata viata o sa ai anumite limite te marcheaza .

Nu vreau sa fac o diferenta foarte mare intre bolille cronice dar fiecare boala este mai grava in stilul ei caracteristic , fiecare are consecintele sale si complicatiile sale . Eu am diabet si de aceea am sa ma raportez la aceasta afectiune . Primele mele cuvinte pe care le-am spus cand la 17 ani am aflat ca am diabet au fost : „ asa si „ eu sunt o persoana foarte optimista si plina de speranta mereu vreau sa cred ca se poate mai bine si am trecut foarte bine de momentul critic ( inceputul bolii ) iar acum spun mereu :

„ Multumesc Doamne , daca Tu ai vrut sa fie asa ma bucur ca e diabet si ca nu e ceva mult mai grav „ .

Am avut ocazia sa cunosc multe persoane cu diabet care au trecut foarte greu peste momentul critic si au avut nevoie de consiliere specifica si nu ma mir nu e usor sa sti ca toata viata trebuie sa te injectezi sa iti faci singur insulina , sa iti iei glicemia ( mai ales pentru persoanle care au o frica de ace ) , sa sti ca ai anumite limite , nu multe dar exista cateva ,nu e usor sa sti ca daca tu nu ai grija de tine poti ajunge sa nu mai vezi sau sa nu mai poti umbla sau sa ajungi la dializa si inca multe alte complicatii , totul depinde de caracterul fiecaruia si cat de puternic este .

Una din cele mai mari probleme la noi in Romania  pe care le au persoanele bolnave cronic este discriminarea care inca in secolul 21 mai exista , chiar daca sunt persoane care pot face aceleasi lucruri ca un om sanatos poate si mai bine tot nu au un loc de munca , tot sunt considerati slabi si uneori neputincisi in favoarea celor sanatosi . Din punct de vedere psihic acest lucru este foarte dureros pentru cei ca noi , poate exagerez dar cred ca sunt printre noi ( la noi ma refer la toti care sufera de o boala cronica ) persoane care se considera niste paria .

Deci ca sa trag o concluzie si daca mi se permite un sfat pentru toti cei care au asemenea probleme trebuie sa fim puternici , increzatori si plini de speranata doar asa vom reusi in viata si nu uitati ca nu e o rusine sa fi bolnav cronic nu e rusine sa ceri ajutorul celor care trebuie sa ti-l ofere .

Si nu uitati ca sa fiti ajutati in primul rand trebuie sa te ajuti tu singur !!!

4 răspunsuri la „De ce eu , Doamne ?

  1. ioana 24/06/2012 la 19:05

    Florin, sunt sigura ca fiecare din noi avem probleme medicale grave sau mai putin grave, care apar mai devreme sau mai tarziu, si discriminarea tine de educatia pe care am primit-o de la parinti si de egoismul personal.Eu in cazul meu am aplicat ignoranta deoarece atat tip cat cineva nu se afla in pielea mea nu are nici cea mai mica idee despre ce este vorba.Continua sa fii optimist, pentru ca exista probleme de sanatate fara remediu.Diabetul este una din cele mai urate, si mai ales de la o varsta frageda, dar eu cred ca se poate trai cu un stil de viata personalizat si cu grija, si mai ales, cu sprijinul moral al celor din jur.
    Multa sanatate!

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 24/06/2012 la 19:11

      multumesc Ioana pt cuvintele de incurajare , in ceea ce priveste cazul meu nu imi fac probleme , pt ca sunt unul dintre cele mai optimiste persoane pe care le cunosc si niciodata nu mi-am plans de mila din cauza ca sunt bolnav de diabet , acest articol l-am scris deoarece am intalnit si cunosc si acum multi tineri care sunt in ipostaza a ceea ce am scris eu in articol .
      Iti multumesc frumos si de sanatate sa ai si tu parte ca e mai buna decat toate !!!

      Apreciază

      • Loreee 25/06/2012 la 17:50

        si eu cunosc destule cazuri de acest gen. Eu personal, de cand am fost diagnosticata cu diabet, am inceput sa prind tupeu datorita unor faze de discriminare, sau de mila, cu care m.am confruntat. Dar cu timpul, mi.am revenit, si acum nu mai are nimeni tupeu sa comenteze ceva legat de boala mea, pentru ca toata lumea stie ca tot timpul am replica 😀 asa ar trebui sa fie toti copii diabetici 😉

        Apreciază

        • petrila florin bogdan 25/06/2012 la 17:55

          societatii ii e frica de ceea ce nu cunoaste , iar din pacate despre afectiunile cronice la noi in tara nu se prea vorbeste si asta e unul din motivele pentru care apar discriminari si copii sunt marginalizati in scoli sau licee . Momentan atata poate si stie societatea ! Nu suntem oameni care sa cersim mila sau carea am avea nevoie de ea si nici cu mult mai diferiti decat un om normal nu suntem . De aceea oameni ca noi care pot si au reusit sa treaca peste asa ceva trebuie sa vorbeasca sa spuna lumii ce e acela diabet si cum se simte o persoane discriminata sau marginalizata , poate asa din vorba in vorba vom reusii sa educam oamenii.

          Apreciază

Lasă un răspuns

