Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

omega 3 si diabetul

Eu nu sunt adeptul tratamentului naturist pentru tratamentul diabetului dar sunt constient de beneficiile acestuia pentru binele organismului.
Un lucru trebuie stiut clar de la inceput pentru cei care sufera de diabet zaharat tip 1 insulino-dependent nici un leac babesc sau orice tratament naturist nu poate inlocui insulina in organism asa cum o inlocuim noi prin injectarea ei subcutanat poate duce doar la amelioararea si echilibrarea ei in sange sau a nivelului de zahar in sange ( glicemia ) .

Recent am citit un articol intr-o revista cunoscuta de la noi pentru femei in care se spune ca acizi grasi Omega 3 reduce riscul aparitiei complicatiilor la diabetici si echilibreaza efectele diabetului . Acizii grasi omega 3 le sunt recomandati cu precadere persoanelor supraponderale, bolnave de diabet, care urmeaza o cura de slabire. Rezultatele sunt bune in cazul in care, pe langa diabet, aceste persoane au si hipertensiune arteriala. Doctorul Trevor Mori si colegii sai de la Universitatea Western Australia au aratat ca alimentatia bogata in acizi grasi nesaturati de tipul omega 3, omega 6, omega 9 imbunatateste metabolismul glucozei si al insulinei la bolnavii de diabet

Pentru a intelege mai bine ce sunt acizii grasi Omega-3, trebuie sa stii ca exista trei tipuri principale de astfel de acizi care se gasesc  in produsele alimentare: acid alfa-linolenic (ALA), acid eicosapentaenoic (EPA) si acid docosahexaenoic (DHA). Acidul ALA se gaseste doar in plante. Acizii DHA si EPA se gasesc aproape exclusiv in peste si moluste.

Iata care sunt principalele astfel de surse de Omega-3:

• Semintele de in se afla pe primul loc. Puteti macina semintele de in intr-o rasnita de cafea pentru a obtine o prospetime maxima si le puteti tine la frigider timp de 4 pana la 6 luni. Acestea sunt bogate in fibre si au un gust asemanator cu cel al alunelor. Acestea pot fi amestecate cu cerealele pe care le consumati dimineata, cu miere sau pot fi puse in faina atunci cand vreti sa pregatiti o prajitura.

Nucile sunt  de asemenea o sursa buna de acizi grasi AHA. Cu cat sunt mai proaspete, cu atat exista mai multe sanse ca micutilor sa le placa. Alege nuci decojite si pastreaza-le la frigider sau in congelator.

• Produsele din soia sunt si ele bogate in Omega-3.
•  Atunci cand gatiti este recomandat sa folositi uleiul de rapita

Care sunt, mai exact, beneficiile acizior grasi Omega 3 asupra organismului uman?


  • Rol antidepresiv. In anul 1995, dr. Joseph Hibbeln si un cercetetor american au formulat pentru prima data ipoteza ca lipsa acidului gras omega 3 poate avea un rol important in declansarea depresiei, a bolii maniaco-depresive si a starilor maniaco-depresive postnatale.
  • Experimentele derulate in anii urmatori au demonstratr efectele de ameliorare si sau chiar de vindecare in cazuri de depresie severa, anxietate sociala si frecvente tentative de sinucidere in urma consumului de ulei Omega 3 (prin componenta EPA – acidul eicoso-penta-enoic).
  • Rol de combatere a bolilor cardiovascular.
  • S-a constatat ca acizii grasi Omega 3 sunt implicati in sinteza prostaglandinelor, implicate la randul lor in buna functionare cardiovasculara, reducerea nivelului de colesterol si al trigliceridelor, impiedicarea procesului de agregare trombocitara (asistand astfel la diminuarea risculului de arteroscleroza, hipertensiune arteriala si infarct de miocard), reducerea viscuozitatii sangelui, imbunatatirea conditiilor de circulatie sanguina, cresterea aportul de oxigen la tesuturi – inclusiv la nivelul muschiului cardiac si al creierului.
  • Anticancerigen.
  • Mecanismul de actiune al acizilor grasi omega-3 se manifesta in primul rand la nivel celular. Este bine stiut faptul ca membrana celulara este alcatuita din acizi grasi si ea este cea care permite nutrientilor sa intre si sa hraneasca celula, iar deseurilor celulare sa se elimine. In momentul in care membrana celulara este alterata, procesul fiziologic de comunicare dintre celule este intrerupt si astfel apar formatiunile celulare maligne.
  • Atunci cand membrana celulara contine acizi grasi omega-3, acestia o protejeaza procesele degenerative maligne si deci aparitia aberatiilor celulare canceroase. Cercetarile efectuate pe animale de catre medicul american David P. Rose au aratat ca acizii Omega 3 pot preveni cancerul la san precum si pe cel de colon (intestin gros).
  • Rol in digestie si buna functionare a tractului gastro-intestinal.
  • Acizii grasi omega-3 joaca un rol important in producerea de prostaglandine cu rol important in buna functionare a sistemului digestiv si proceselor gastro-intestinale.
  • Diminuarea imbolnavirilor pulmonare. In 1994, revista medicala „New England Journal of Medicine” a demonstrat ca fumatorii care consuma ulei de peste manifesta un risc de a se imbolnavi de boli cronice pulmonare mult mai mic (bronsita – cu 33% mai mic, respectiv emfizem pulmonar – cu 66% mai mic).
  • Mai multe sperante celor afectati de psoriazis.
  • Cercetatorii japonezi au administrat Omega 3 pacientilor suferinzi de psoriazis, inregistrand ameliorari dupa doua-trei luni de tratament, aceste ameliorari evoluand pe toata durata tratamentului cu ulei de peste.
  • Rol benefic in poliartrita reumatoida, reumatism, osteoporoza.
  • Deoarece acizii grasi din uleiul de peste cresc sinteza de prostaglandine si prostacicline, acestia au si efecte antiinflamatoare, fiind recomandati in tratamentul inflamatiilor cronice (afectiuni reumatismale). Efectul antiinflamator nu prezinta si efectele secundare nocive ale ibuprofenului sau Aspirinei.
  • Ajuta in deficit de atentie, dislexie, Alzheimer. Prin efectelele benefice la nivel cerebral poate interveni favorabil in procesul de recuperare din aceste afectiuni. Se mai poate recomanda si in unele boli ale sistemului nervos (cum ar fi scleroza in placi).
  • Ajuta in insuficenta renala.
  • Ajuta in ciroza hepatica.
  • Ajuta in tulburarile de vedere. Protejeaza pielea.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: