Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

meniul diabeticului

O alta intrebare foarte importanta pe ca si-o pun multi bolnavi descoperiti noi cu diabet sau rudele apropiate acestora este : ce mananci acum daca ai diabet ? Pentru mine e foarte simplu raspunsul : mancare obisnuita ca toti ceilalti cu care stau la masa.

Imi aduc aminte cand m-am imbolnavit eu de diabet acum 6 ani si o luna🙂 cat eram in spital toata mancarea imi era cantarita pentru a determina valoarea totala a glucidelor si a imi face insulina corespunzator , bineinteles aveam stabilit un meniu glucidic pentru toata ziua asa ca totul era foarte simplu , am inceput sa invat fiecare aliment mai comun sau folosit mai des in bucatarie ce concentratie glucidica are si cand am ajuns acasa mi-am luat si eu un cantar identic cu cel din spital🙂 ca sa imi cantaresc ce si cat mananc . Cred ca am folosit acel cantar cel mult o luna pentru ca am invatat foarte bine si repede sa apreciez din ochi ce gramaj de mancare am in farfurie .

In ceea ce priveste exacta meniul sau tipul de mancare pentru noi, toata lumea spune ca acum trebuie sa mancam doar ,, sanatos” doar verdeturi si salate, eu cred ca asa ar trebuie sa manance absolut toata lumea nu in special diabetici . Intradevar ar fi ok sa renuntam la prajelii si cel mai important lucru Nu exista ceva sa Nu avem voie sa mancam trebuie doar sa Nu Exageram cu Cantitatea si eventual momentul consumarii acestuia .

Inca un lucru foarte important pentru cei ,, speciali ” ca noi de care trebuie sa tina cont parintii copiilor mici este faptul ca NU trebuie sa faca la o masa doua tipuri de mancare doar ca cineva de la masa are diabet, ar fi cel mai grav lucru din punct de vedere psihologic pentru cel ,,bolnav” pentru ca s-ar simti marginalizat si indepartat din societate si in primul lucru nu e nevoie, trebuie doar cantarita acelasi fel de mancare si stiut valoarea glucidica a mancarii .

Cei dintre noi care au trecut pragul Fundatiei Cristian Serban macar o data stiu ca la prea ,,iubitele ” ,,lectii ”🙂 au aflat de cateva formule care ii ajuta sa isi calculeze singuri necesarul de glucide pt o zi si felul cum trebuie impartite ele pe parcursul zilei ( bineinteles ca eu nu mai stiu formula ca doar de ce sa o scriu😀 ) daca cineva o stie va rog lasati-o la comenturi , iar cei dintre noi care nu au fost la Buzias foarte rau din partea lor si le recomand cu mare prietenie sa mearga pentru ca o sa ramana foarte placuti surprinsi iar bagajul lor de cunostinte in ceea ce priveste diabetul se va largi considerabil .

Sa nu uitam ca pe langa glucide in alimentatie mai sunt importante si proteinele si lipidele care au roluri foarte bine stabilite si care ajuta la absorbtia si modul prin care o face lenta sau rapida a glucidelor in organism lucru care poate influenta foarte rapid glicemia .

Pentru ca nu pot sa copiez sau sa fac un tabel cu alimente si valori glicemice am sa las cateva adrese la care ma mai uit si eu din cand in cand :

http://www.reteteculinare.ro/sanatate/calorii/tabel/

http://www.getfit.ro/continut.php

si daca cineva vrea mai multe va zic eu sigur ca pe Google , gasesti si ce nu cauti :)) .

Daca credeti ca acest articol e incomplet ( lucru de care sunt sigur ) va rog sa ma ajutati sa il completez pentru toti cei interesati prin comenturi !!!


Lasă un răspuns

