Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

ai diabet !!! de ce mananci ciocolata ????

Cred ca multi dintre cei care sufera de diabet au auzit aceasta fraza de sute de mi de ori  , pe mine personal ma bufneste rasul deja cand cineva mi-o spune , foarte multi oameni sanatosi cred ca daca ai diabet gata ai interzis la dulciuri pe vecie dar adevarul nu e asa  dezastros ,de fapt sa fie mai ironic esti un pic dependent de dulciuri in special pentru cei care fac insulina pentru ca dulciurile trateaza hipoglicemia , bine acum nu vreau sa intru in detalii sa relatez tot ce inseamna tratarea corecta si corespunzatoare a unei hipoglicemii mai ales ca exista 3 mari si late categorii de hipoglicemie : usoara , media si severa si fiecare se trateaza altfel .

Am intalnit foarte multi oameni care atunci cand le spuneam ca am o hipoglicemie ma intrebau daca mi-am facut insulina sau daca  vreau sa imi faca ei  sau sa ma ajute sa imi faca insulina :)) e asa un pic hazliu , atunci eu ii intrabam daca vor sa imi revin sau vor sa ma omoare 🙂 .

Un lucru trebuie stiut in ceea ce priveste consumarea de dulce la diabetici ca exista o mare foarte mare diferenta intre diabetul de tip 1 insulino-dependent si cel de tip 2 noninsulino-dependent niciodata nu se pot pune in aceasi oala .

Atat timp cat consumi cu cap adica dupa o masa principala si calculand cantitatea de glucide din dulciuri pentru a sti a o corecta cu cantitatea necesara de insulina totul e ok . Nicioadata cantiataea de glucide de la o masa fie ea pincipala sau gustare nu trebuie inlocuita cu aceasi cantiate de glucide din dulciuri ( bomboana , ciocolata , etc , ) .

Poate multi care citesc acest articol nu sunt de acord cu mine dar cei care au calcat pragul Fundatiei Cristitan Serban din Buzias stiu ceea ce vreau sa spun .

22 de răspunsuri la „ai diabet !!! de ce mananci ciocolata ????

  1. foarteinteresant 21/02/2010 la 11:21

    Un fost coleg de-al meu este insulino dependent si tot mananca prajituri. Nu cred ca e aceeasi situatie.

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 21/02/2010 la 11:38

      tocmai asta vroiam sa subliniez ca nu ne este interzis dulciurile doar ca trebuie consumate cu un pic de cap , si eu personal nu exista zi in care sa nu consum ceva dulce doar ca im ajustez si doza de insluina necesara pt ce am consumat 🙂

      Apreciază

      • foarteinteresant 21/02/2010 la 21:35

        Normal, esti om si poftesti, iti fac un pic pofta si aia e, nu te trezesti ca mori o data de pofta si bagi o groaza in tine. Dar nu prajituri intregi.

        Apreciază

        • petrila florin bogdan 21/02/2010 la 21:43

          daca se calculeza cantitatea de glucide care s-a mancat sau se va manca din dulciuri nu e nici o problema sa scapi mai multe prjituri dar acest lucru nu trebuie sa devina un obicei dupa cum am spus si in articol nicioadat ceva dulce nu trebuie sa inlocuiasca una din mese

          Apreciază

  2. acatm2001 21/02/2010 la 19:48

    nu pot crede ca diabeticii au voie sa manance ciocolata:) eventual ciocolata pt diabetici

    Apreciază

  3. Catalin 21/02/2010 la 20:26

    Problema sta in felul urmator: Am aceeleasi chestii ca si tine Florine… cand imi este rau lumea ma intreaba daca mi`am facut insulina… ee banal…chiar foarte banal… chestia cu dulcerile: eu le fortzez zilnic :)) nu am limita … am cunoscut luna asta o fata care are tot aja diabet tip 1 si fata asta tine regimu` foarte strict … i`am explicat cum stau treburile si am promis c`o s`o iau si pe ea la Buzias cand vin cu prima ocazie ! in inchieiere ce pot spune… La cat mai bune glicemii si fara complicatii !

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 21/02/2010 la 20:28

      mersi frumos de coment cataline si de urare acelasi lucru iti doresc si eu si o ,,luna de miere ” cat mai lunga iti doresc sa ai sti la ce ma refer nu ? :-p 🙂

      Apreciază

  4. Catalin 22/02/2010 la 13:45

    da da … :)) stiu stiu :))

    Apreciază

  5. Ioana 23/02/2010 la 09:48

    Este foarte adevarat tot ce zice Florin si anume putem manca dulce prin inlocuirea catorva glucide de la o masa si ca dulciurile dietetice trebuie calculate ca si cele cu zahar pentru ca si acestea fara zahar au hidrati multi.
    E foarte jenanta situatia cand se uita la tine oamenii ca tu trebuie sa-ti calculezi ce mananci sau cand tu ceri suc cu zahar pentru hipo in loc de suc fara zahar. Dar oricum de stau sa le explic cum stau lucrurile atunci nu ajung departe si astfel mai bine incerc sa-mi revin din hipo si apoi stam la discutii.
    Catalin nu cred ca puteam condamna pe cei care tin strict la autocontrolul lor si eu am ramas cu conceptia ceausista ca nu ai voie dulciuri si cred ca odata in an mananc o prajitura si atunci fac glicemii din ora in ora sa vad daca si-a schimbat mult valoarea la glicemie desi am calculat hidratii de la prajitura.Obiceiuri si obiceiuri :P.

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 23/02/2010 la 09:54

      draga ioana , ms pt sustinere si comentariu , sti pentru mine e fascinant cand trebuie sa explic oamenilor de ce mananc dulciuri uneori ma face sa ma simt destept, nu ca as fi doar ca stiu mai multe despre diabet decat ei ,
      sper sa nu se supere nimeni pe mine 🙂

      Apreciază

  6. Catalin 09/03/2010 la 14:24

    Nu m-am luat de ei … doar ca … pe bune acuma .. mie mi se pare absolut banal … pot spune ca eu fac colectie de ambalaje de la Milka ! =))

    Apreciază

  7. ruxxandrra 14/03/2010 la 16:03

    Cu siguranta acest subiect este foarte complicat necunoscatorilor. Am diabet de tip 1 de 2 ani si mereu ma confrunt cu oameni mirati cand ma vad cu ceva dulce in mana.

    Nu mananc des ceva dulce, dar daca mi se face pofta mananc si o ciocolata deotata cu insulina de rigoare. Si daca nu e dietetica nu-i problema.

    Incerc (fara prea multe rezultate in cele mai multe cazuri) sa le explic unora ca am voie sa mananc orice atata timp cat imi fac insulina raportata la carbohidrati. Pe de alta parte ii inteleg pentru ca nici eu inainte de diabet nu stiam mare lucru de ceea ce inseamna diabet, si mai ales diabet insulino-dependent.

    P.S.: Imi place mult blogul tau. Nu sunt multi care vorbesc despre asta, desi ar trebui.. pe mine ma ajuta 😛
    La cat mai multe glicemii bune 😀

    Apreciază

    • petrila florin bogdan 14/03/2010 la 16:19

      daca pot sa te ajut vreodata cu ceva chiar si cu un sfat te rog nu ezita sa mi-l ceri 🙂
      numai bine si sanatate multa

      Apreciază

      • pisy 07/01/2013 la 02:54

        La o glicemie 50 ce mananci si kt? 2 banane ajung?

        Apreciază

        • petrila florin bogdan 07/01/2013 la 10:12

          daca 50 o simti ca o hipoglicemie si ai senzatia ca mai poate scadea , eu zic sa lasi bananele deoparte pt ca fructele nu sunt pt a creste glicemia rapid intr-un caz de hipo si sa mananci 2 sau trei lingurite (plicuri ) de zahar daca te simti destul de rau la aceasta glicemie e bine sa le dizolvi in apa . Nu exista ceva sa aiba efect mai rapid in cazul unei hipoflicemii decat zaharul , fructele le poti trece la desert .

          Apreciază

  8. leila 10/09/2010 la 12:08

    nu sunt o consumatoare de dulciuri dar daca se intampla sa beau o cafea dulce sau sa mananc ceva dulce imi este rau toata ziua.am o stare de lesin pe care nu mi-o pot explica.mi-am facut analizele .nu am probleme cu glicemia.nu am diabet dar nici cauza acestei stari nu mi s-a explicat.crededi ca totusi e vreo problema diabetica?

    Apreciază

  9. Pingback:2010 in review « Bogdan86

  10. daniela 15/03/2011 la 21:15

    cine doreste sa imi ia id de mess:dany_daniela_99 si puteti sa imi scrieti

    Apreciază

Lasă un răspuns

