Bogdan86

Viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta incet, iubeste cu adevarat, razi din toata inima si niciodata nu regreta ceva ce te-a facut sa zambesti!

care pe care

Am observat ca articolele care au legatura cu boala mea au o vizionare mai bunicica (asta inseamna ca restul ce scriu e o prostie 🙂  ) atunci ma gandeam sa postez niste articole din experienta mea de aproape 6 anisori (slabut ) de prietenie cu diabetul .

Urmeaza o perioada grea pentru unii dintre noi cei mai pofticiosi ,cei mici, cei cu un diabet nu foarte bine echilibrat , sarbatoriile de iarna : prajiturii , torturi , bomboane , ciocolata , si mult altele . Dar care e problema ? ,  spun eu pentru ca eu nu vad nici una foarte grava adica pot sa mananc toate acestea bunatati enumerate mai sus fara nici o problema , acum multi vor spune cum sa mananci dulce ca doar ai diabet nu ai voie . Ei nu pe naiba ai voie sa manaci orice ca diabetic atat timp cat nu faci exces , cand iti verifici glicemia inainte , cand iti calculezi doza de insulina in functie de ceea ce vrei sa mananci , (aceasta afirmatie se refera la bolnavii cu diabet tip 1 insulino-dependent , pt ce cu tip 2 acolo e altceva si nu ma pot baga ) . E simplu si usor ,  deja pentru noi ar trebui sa fi o joaca tot acest proces sa fie o rutina zilnica . Asa ca dragi colegi pe care ne leaga acelasi prienten : diabetul si dragi parintii care au copii mici , nu va speriati de aceasta perioada bucurati-va cu totii si voi si copii vostri  de Nasterea Domnului si de trecerea dintr-un an in altul .

Nici pentru cei pofticiosi nu ar trebui sa fie o problema ,  si sunt multi pofticiosi printre noi ca doar stiti cum e ce nu ai voie sa faci aia trebuie sa o faci nu te poti abtine , iar noi parca am fi ,,blestematii” de ,, Zeul poftelor ” sa vrem toate dulciurile din lume :)) ei dar eu cred ca cu un control glicemic si o buna ajustare a dozelor de insulina sa rezolvat si aceasta problema .

Eu personal m-am autoeducat sa nu imi fie pofta pe ceva de fapt niciodata nu prea am fost eu pofticios dar odata cu boala au inceput poftele si la mine la inceput a fost un pic mai greu mi-am spus ca nu imi trebuie si nu imi trebuie ca nu imi face bine si uite asa nu imi cumparam si nu imi cumpar nici acum tot ce vroiam sau ce vedeam in vitrinele cofetariilor ( apropo eu am trait intr-o casa timp de 20 de ani unde in fiecare saptamana la sfarsitul ei trebuia sa avem prajitura in casa ) sa nu credeti ca eu nu mai mananc dulce deloc dinpotriva ba chiar in fiecare zi mananc o ciocolata sau orice ceea ce vreau eu dulce dar dupa o masa importanta a zilei si cu glicemia luata inainte de masa pt a sti cata insulina am nevoie .

Eu m-am lasta de tigari dupa ce am fumat timp de 8 ani iar in ultimi 2 pot sa zic ca fumam cate 2 pachete de tigari lungi pe zi si m-am lasat dintr-o data din 1 iunie mi-am spus gata de azi nu mai fumez si nu am mai fumat asa ca nu pot sa cred ca e greu sa te lasi de mancat dulciuri fara oprire .

Titlul acestui articol e ,,care pe care” si l-am ales pentru ca am vazut multi diabetici care se lasa condusi de boala de niste premize mult prea stricte si prostesti  , zic eu ca e foarte gresit acest lucru nu uitati un :

NU DIABETUL TRAIESTE CU NOI CI NOI TRAIM CU DIABETUL , NU DIABETUL NE CONDUCE VIATA CI NOI CONDUCEM DIABETUL !!!

Lasă un răspuns

